architektura informacji

Architektura informacji to pojęcie wywodzące się z bibliotekoznawstwa, które znalazło nowe zastosowanie w informatyce. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie uporządkowanie informacji oraz ich odpowiednie powiązanie. Na takim sposobie organizacji opiera się cały internet, dlatego też jest to niezwykle ważny element w tworzeniu własnej strony www. Tworzeniem, przechowywaniem, a także udostępnianiem informacji w systemie cyfrowym zajmuje się architekt informacji. Ponadto jest to osoba, która powinna przede wszystkim zadbać o to, aby dotarcie do potrzebnej informacji odbywało się szybko i bezproblemowo. Z tym pojęciem wiąże się kolejny istotny termin: „projektowanie zorientowane na użytkownika” (usercentered design). Do zadań architekta informacji należy przede wszystkim grupowanie wszystkich informacji, następnie ich etykietowanie. Po tych dwóch procesach następuje nawigacja i wyszukiwanie. Właściwie każdy z nas spotkał się kiedyś z architekturą informacji, odwiedzając najmniejszą nawet bibliotekę. W tym przypadku cyfrowość, z jednej strony daje nieograniczone możliwości, z drugiej jednak stanowi prawdziwe wyzwanie, wziąwszy pod uwagę natłok informacji znajdujących się w Internecie. Najtrudniejszym z zadań wydaje się być określenie użyteczności danej wiadomości, ponieważ architekt informacji musi wykazać się dużą wiedzą, cierpliwością oraz obiektywizmem.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.